12 lut 2016

BIM w praktyce na Politechnice Krakowskiej

Niezmiernie miło jest nam poinformować wszystkich, że

12 lut 2016

Niezmiernie miło jest nam poinformować wszystkich, że ekipa BIM Klastra będzie prowadzić szkolenie BIM w praktyce na Politechnice Krakowskiej!

Dzięki staraniom studentów studiów II stopnia kierunku Budownictwo ze specjalności Budowle – Informacja i Modelowanie (BIM) uczelnia zdecydowała się finansować tę inicjatywę, dając studentom możliwość poszerzenia swej wiedzy w zakresie koordynacji wielobranżowej, zarządzania na budowie i wielu innych ciekawych i praktycznych aspektów dotyczących technologii BIM. Prowadzone przez BIM klaster szkolenie będzie odbywać się w dwóch grupach i obejmować po 16 godzin zajęć praktycznych na grupę. Program będzie nakierowany na praktyczne wykorzystanie międzynarodowego formatu wymiany informacji IFC oraz jak tworzyć prawidłowe modele BIM.  Mamy nadzieję, że przekazana przez nas treść dobrze przygotuje studentów do podjęcia pracy w dowolnej roli związanej z technologią BIM.

Serdecznie gratulujemy studentom i Politechnice Krakowskiej takiej decyzji oraz zachęcamy kolejne uczelnie do podejmowania podobnych działań!

Maciej Dejer
Patrycja Patulska

Leave a comment
More Posts
Comments
  1. ravscin luty 13th, 2016 2:03PM

    Bardzo mnie interesuje to zagadnienie. Czy wiadomo Wam jakie jeszcze polskie uczelnie aktywnie nauczają o filozofii projektowania BIM?

  2. Rafal luty 13th, 2016 10:51PM

    Gratulacje!

  3. admin luty 13th, 2016 11:35PM

    @ravscin

    z uczelniami jest olbrzymi problem, ponieważ generalnie aktywnie nauczają filozofii projektowania Revit….
    Niektóre przykłady
    http://www.bim.pk.edu.pl/szczegolowe-zagadnienia.html
    http://bim.il.pw.edu.pl/index.php/program-zajec

    I jeszcze pół biedy by było gdyby uczyli poprawnego tworzenia modelu BIM… Tymczasem skupiają się na tworzeniu dokumentacji projektu 🙁

    Wydaje mi się, że najrozsądniej dzieje się w Poznaniu: http://bim.put.poznan.pl/ i mam szczerą nadzieję, że w Krakowie będzie lepiej.
    Studenci powinni uczyć się BIM-u głównie na modelach IFC. Dodatkowo powinni mieć dodatkowe zajęcia z narzędzi do tworzenia modeli. Zajęcia w których mogliby sami wybrać software którego chcieliby się nauczyć.

  4. Tomasz Wiatr luty 14th, 2016 5:18PM

    Dodam, że w roku 2014 z 200 studentami (!) wszystkich specjalności na kierunku budownictwo Politechniki Poznańskiej (na studiach II stopnia) stworzyłem model wielkiego osiedla a konkretnie modele budynków mieszkalno-usługowych (głównie) oraz budowli, w sumie kilkadziesiąt obiektów budowlanych z modelem 3D i prostym harmonogramem rzeczowo-finansowym w ujęciu BIM.

    Obecnie modele są finalizowane w postaci modelu wielkiego osiedla (ok. 5000 mieszkańców). To także Politechnika Poznańska. Studenci byli zadowoleni i brali udział także w zajęciach dodatkowych, choć były w piątek o 14!!! Dużo by można powiedzieć o tym wszystkim, wiele pracy, dobre efekty, które się nie zmarnowały a na tym nie koniec. Efekty są wymierne, ale to oczywiście kropla w morzu.

    Pozdrawiam z Politechniki Poznańskiej
    Inżynier budownictwa ogólnego
    doktor nauk technicznych

    P.S. Napisałem, mimo skromności. Całość oparta była na IFC, także na polskim oprogramowaniu Arcadia BIM i Zuzia BIM a skala przedsięwzięcia nie ma precedensu. 30 obiektów budowlanych przeszło selekcję i zostało poddanych dalszej pracy ze studentami. Razem to setki megabajtów, choć nie ma tam np. zbrojenia konstrukcji betonowych ale poza tym wiele informacji o obiektach, także oryginalne, poddawane eksportowi IFC. To ogromne przedsięwzięcie, ale na tym nie koniec.

  5. Dawid Witkowski luty 14th, 2016 10:05PM

    Czy kurs ten będzie dostępny tylko dla studentów II stopnia Politechniki? Czy może będzie to osobna oferta kursu również dla absolwentów i osób z zewnątrz?

    • admin luty 14th, 2016 10:20PM

      Na chwilę obecną będzie tylko dla tych studentów i tylko w tym roku. Temat jest rozwojowy, czas pokaże czy pójdziemy do przodu.

  6. ravscin luty 15th, 2016 10:38AM

    Nikt nie ma tak ważnej roli we „wdrożeniu” BIM do naszego życia. O efektach nie zdają sobie niestety jeszcze Ci, którzy „mogą” najwięcej: użytkownicy (także spółdzielnie mieszkaniowe, TBS, małe i większe wspólnoty), inwestorzy, samorządowcy.

    To oddolne ciśnienie musi wyjść od nas projektantów a to automatycznie oznacza cały proces dydaktyczny w polskich uczelniach technicznych.
    Chętnie się dowiem jak to wygląda w innych miastach.

Comment