Ta zawartość jest ograniczona tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Jeśli jesteś już użytkownikiem, zaloguj się. Nowi użytkownicy mogą zarejestrować się na stronie MEMBERS AREA Rejestracja i korzystanie z bloga jest całkowicie darmowe.
Czas przejść do konkretów i co ważniejsze, tematów zdecydowanie mi bliższych, bo znanych z autopsji. Visual Checking i Clash Collision to dwa podstawowe procesy (narzędzia?), które służą kontroli i zapewnieniu jakości modeli i projektu. Pomimo zobowiązania projektantów do dostarczenia modeli spójnych, sprawdzonych i skoordynowanych, niestety wciąż bardzo często zawierają one błędy, zwłaszcza na styku branż, a w przypadku niedoświadczonych biur wyraźnie brakuje im odpowiedniej jakości. Tu do gry wchodzi wynajęty lub zatrudniony przez GW koordynator BIM, którego zadaniem jest sprawdzenie ich i skonsultowanie z zespołem produkcyjnym. Głównym narzędziem służącym do tego w Finlandii jest Solibri, program zawierający najbardziej rozbudowany (ze znanych mi produktów) silnik do automatycznego sprawdzania kolizji. Co więcej, nie jest to jedyna dostępna w nim funkcja, bo można użyć go też do analizy wizualnej, komunikacji z projektantem oraz tworzenia zestawień materiałów.
Ta zawartość jest ograniczona tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Jeśli jesteś już użytkownikiem, zaloguj się. Nowi użytkownicy mogą zarejestrować się na stronie MEMBERS AREA Rejestracja i korzystanie z bloga jest całkowicie darmowe.